tirsdag 18. september 2012

Helgen som var

Da var mandagen over, og nok en helg over. Som vanlig i "Ida-livet" var det en veldig fartsfylt helg!

Fredag startet veldig tidlig med at jeg og Mathilda dro inn til Oslo FØR jeg skulle begynne på jobb, for å dra i banken. Vi følte oss så kule i der vi gikk i sentrum på vei til et møte med hver vår "kaffe" :P
Møtet var iallefall fort gjort, bare å dra kortet, og plutselig var man 45 store lapper fattigere. "The World Takes VISA" er ihvertfall sant :P Haha..

Etter jobb dro jeg innom Bryn senter og kvittet meg med enda noen tusenlapper. SPEILREFLEKS!! Nå blir det fine bilder på bloggen fremover! Wiho!

Lørdag morgen dro jeg og Mathilda til den nye leiligheten for å møte Stina og for å handle inn litt ting, sånn at vi kunne fikse og male på søndagen når alt er stengt. Vi gikk til to malebutikker, kjøpte maling til kjøkkenet og en kost, og fikk med oss markedet på "vestkantplassen".

Etter vår lille handel dro vi hver til vårt og jeg måtte skynte meg avgårde til neste "punkt på skjemaet". Modelloppdrag for Bavac med noen av Spiritjentene. I forbindelse med KK-mila hadde Bavac stand og moteshow for flere hundre oppmøtte sporty kvinner og menn som skulle løpe en mil. Vi kombinerte å vise frem klærne en og en, med litt turn og stunts og avsluttet med et lite show på slutten. Kjempegøy å få være med på! Vil vel ikke påstå at jeg er noen modell, men de ønsket sporty og glade jenter, og det var vi jo! Hihi..

Så, etter showet var det bare å løpe videre til neste ting. Ikke noe pause her nei. Tog til Sandvika for å kjøpe jobbesko på "Løplabbet" med pappa. Er liksom trygt å ha med pappa på sånt, siden han er en friidrettsfar og vet hva som er bra og kjenner de som jobber der osv. Jeg måtte bla. stå på glassplate for å sjekke hvor jeg la vekt på foten og måtte stå på ett bein osv. Mannen i butikken ble veldig imponert av balansen min og at jeg var så flink til å fordele vekten ut over hele foten. Jepp, det er flyern sin det! Endte med at pappa prøvde å forklare hva jeg drev med til denne litt eldre mannen. Uten særlig hell. Jeg løp også på mølle hvor de filmet helen min og "tråkket" mitt eller noe, og også der fikk jeg gode tilbakemeldinger på at løpstekknikken min er god og at han ikke kunne skjønne hvorfor jeg skulle ha vondt i knærne. Nei altså.. Orket ikke forklare at mine tusen tripple-toe-salto på hardfloor i nfinitysko (som demper like mye som en vanlig sokk) har satt sine spor. Uansett ble det blå og rosa sko fra et merke jeg aldri har hørt om som er skreddersydd min løpestil og treningsmengde, som skal virke forebyggende på "skaden" min!!

Var hyggelig å være litt med pappan min også, før han skulle på jobb som ambulansesjåfør på Bærum sykehus. Han gledet seg masse til nattevakten samme kveld som "Sensation White"...

Jeg dro iallefall tilbake til byen for å holde Mathilda med selskap på jobben på bakeriet. På vei dit snublet jeg forbi en skobutikk og kom så klart ikke tomhent ut derfra heller..! Herregud!! Bilder kommer hihi!

Etter å ha hjulpet Mathilda med å stenge caféen og fått litt rabatt på en kake, dro jeg opp til Luis som feiret bursdagen sin! Han ble så imponert av kaka mi!! Yey! Ble litt vors der før jeg ble med Luis ned på Yatzi for å si hei til alle og hente litt ting.. Og så klart ta siste toget hjem :(

Søndag ble Sverigeturen avlyst, men hadde jo unasett planlagt å pusse opp! Derfor dro jeg å møtte Mathilda og Stina i leiligheten igjen, og vi malte en dør og noen lister og bar opp en sofa som vi fikk gratis av noen Stina kjenner som bor i nærheten. Sofaen var jo litt av et prosjekt å bære rundt på på Frogner, og vi fikk noen blikk da kan man si :P

Stina dro på jobb, og siden jeg og Mathilda ikke hadde noe mer å male ble det DYR middag på tapas-resturangen under oss. Etter det skaffet vi oss videokort, leide en film og kjøpte godis og tilbrakte resten av kvelden i den "nye" sofaen vår. Stinas Mac fikk funke som TV, og en gammel stol fikk bli TV-benk :P Sykt komisk!

Endte med at vi tilbrakte vår første natt i en relativt tom leilighet, tre stk på en madrass, tre dyner og to puter! Kos det da!!

Idag våknet jeg altså opp i min nye leilighet for første gang! Jeg tilbrakte dagen på jobb, og når jeg kom hjem hadde jentene malt ferdig kjøkkenskapene! Baby-grønt kjøkken er awesome!

Har dessuten trent GS i dag, og nå som det er sikkert at vi skal til Stavanger er det trening som gjelder ;)

Nå er jeg DØDSSLITEN!! I morgen skal jeg ta Thyra til skolen tidlig, vaske klær, ta med litt stæsj til leiligheten, og møte Lilamin, og lille Sofie!! ..Og så klart trene med de beste!

Peace out!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar