torsdag 26. november 2009

Ny tid =) Nytt fjes!

Nei jeg skal ikke ta plastisk kirurgi! =P

Ok. Jeg har hele tiden fått så kjeft av venninnene mine for å ikke behandle ansiktet mitt noe særlig pent, og nå har jeg altså bestemt meg for å høre på dem, for de kommer egentlig med ganske gode råd (og fordi Hilde Christina har hjernevasket meg, hildechristina.com, verdt å ta en titt). Fordi jeg har vært lat og fattig har jag altså aldri brydd meg noe særlig om sminkefjerning, fuktighetskrem og dyr sminke, når såpe og spenol gjør jobben, og cubus har "flott" sminke til overlevbar pris. Ja, jeg legger meg med sminke på, de dagene jeg ikke dusjer (som regel dusjer jeg jo hver kveld, siden jeg trener så mye, og da funker det som regel fett med showergel i tryne og). Jeg har angst for lange "rutiner" på badet, og bruker gjerne så lite tid der som mulig, og heller fem min ekstra i senga. Jeg er dessuten vært liiiivredd mineralfoundation, siden jeg alltid har hatt flytende og liker at det blir VELDIG dekkende. Men siden jeg nå jobber i barnehage og tja nå i det siste ikke en gang GIDDER å sminke meg, så hvorfor ikke. Jeg sliter jo litt med arr og røde partier i ansiktet, samt smilerynker, og jeg har ikke tenkt til å se ut som en sliten mamma i en alder av snart 20. Nå tjener jeg jo i tillegg godt, så hvorfor ikke bare sjemme bort huden min, det skader jo iaf ikke hehe =D Jeg liker jo å se bra ut, selv om det ikke høres sånn ut, og tar ofte en sjekk i speilet på t-banen på vei til trening, selv om det ikke er noen vits, for det forsvinner jo etter fem min uansett =P

Men nå er det nye tider, nå skal det handles inn både det ene og det andre, jeg nevner i farta; Serum, nattkrem, dagkrem, øyekrem, maske, rens, sminkefjerner, primer, concealer, mineralfoundation, solpudder, blush, koster og kosterens.

Ho! Øyenskygger, eyeliner (våt og tørr) og leppestift og alt annet som finnes bruker jeg så sjeldent og har dessuten ikke så mye med uren hud å gjøre, så det får vente =) Og "billig-mascaraen" min funker kjempefint, øyevippene mine er der fortsatt, lange og buede (og jeg begynte med mascara i 7. klasse), så jeg overlever vel med det en stund til og ;D

Hårting får komme etter der igjen. Neste år en gang.

Men for å komme meg igjennom den enorme (=S) listen min må jeg jo begynne et sted, og det ble med foundation. Isted bestillte masse prøver fra Tikei.se som er et svensk merke for mineralfoundation med bare trygge ingredienser. (takk for hjelpen Mari!). Ikke så dyrt heller (maxfaktor er minst like dyrt liksom, så hvorfor ikke). Netthandel så klart (som skal bli min nye greie), så det blir koselig med pakke i posten. Nå blir det prøving på høyt nivå og jeg gleder meg.

Jaja, dette betyr altså en halvtime mindre på facebook om kvelden, for å stå opp en halvtime tidligere på morgen. Så får vi se hvor lenge jeg orker dette da (hadde jo en periode i fjortisåra da jeg var flink med "nivea visage young" eller no. Var en serie hvor jeg hadde alt, skrubb, rens, toner og krem, morgen og kveld, men det gadd jeg bare ut sommerferien, og ehm.. Nivea er visst fy fy. Ikke ble huden noe bedre heller. Fail =P)

Btw... Fortsatt ingen Iphone i posten. Må ringe de folka i morgen, jeg klarer ikke vente meeeeer! Dessuten vil jeg hjem til Heggedal (jeg bestillte Iphonen på pappas adresse, så jeg må hente den der) for å hente min Guess-veske som mamma kjøpte til meg i USA. Hadde jo liksom passet så fint å ta det i samme sleng, er ikke gratis lenger med turer utenbys =P Jeg får smøre meg med tolmodighet (men mulig det ikke er bra for huden da)...

Eh.. Ja, nattinatt =)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar