tirsdag 23. februar 2010

Historien om den forsvunnede kortholder =)

Haha, oki har TO historier på lur ;)

Den første begynner igår kveld :) Jeg tar bussen til GS-trening, trener, og får sitte på med Lars til Helfyr igjen, etter treninga. Så går jeg på Kiwi og kjøper goder som jeg skal ha med på jobb (det var iallefall planen). Når jeg skal betale så er kortholderen borte..!! Jeg må legge fra meg varene da jeg etter febrilsk leting i alle lommer og veska ikke finner den.. Så går jeg til bussen, men ingen buss kommer selv om det står at den skal komme. Står der i 10 min, og river ut alt i veska og jakka, emn ingen kortholder og ingen buss heller... Jeg løper faktisk gråtende hjem, for det var en skikkelig dritt måte å avslutte dagen på. Dødskaldt var det også btw. Når jeg kommer hjem og kommer til megselv igjen så blir det elemineringsmetoden. Jeg HADDE kortholderen når jeg gikk inn på bussen, for da viste jeg den til føreren. Så alle steder jeg har vært mellom bussen og Kiwi kune den ligge. Dvs. på bussen, på bakken på veien til hallen, i hallen eller i bilen il Lars, eller på vei til/på Kiwi. Tilfeldigvis så ser jeg at noen har prøvd å ringe meg, så jeg sjeker opp nr på gule sider, og meeegaflaks så er det Unibuss :D Får pappa til å ringe de (a) siden jeg ikke har penger på mobilen, og JA de har kortholderen!! Jippi =) Den hadde sikkert detti ut av lomma mi på bussen. Ida elsker ærlige mennesker!!! MEN.. For å få den så må jeg dra å hente den, for de ville ikke sende bankkort i posten.


Dette fører sååå til historie nr. 2!!! Reisen til Skedsmo (som er der hovedkvarteret til Unibuss). Jeg overtaler Marius (lillebror med ferskt førerkort) til å kjøre meg og pappa til å låne bort bilen (pappa skulle se på OL, så ville ikke kjøre selv:P). Marius finner, etter mye om og men, frem til treningshallen, etter veibeskivelse fra Martin OG GPS ^^ (Dette er btw FØRSTE gangen jeg har blitt hentet fra cheertrening tror jeg). GPS er dødstreig, så Marius kjører feil maaaange ganger og vi kjører i kanskje 20 min før vi ender opp på riktig vei. Dvs.. Etter 20 min så kjører vi forbi Smart Club, som ligger 3 min ifra hallen, som var der vi startet. Trodde jeg skulle dø av latter..!!
Etter det gikk det nååågenlunde spertefritt. Etter en stund begynner jeg og Marius (men mest meg) å kjenne oss igjen, fra der vi bodde før (vi fyttet i 2001). Vi bestemte oss for å ta av fra den opprinnelige reiseveien og kjøre innom det gamle huset på Kurland, i Lørenskog! GPS'n ble litt sninna for det =P Vi kjørte forbi gode gamle "snuser'n" eller "snus og snacks" som det egentlig heter, og den står det ENDA!! Minner!! Så kjører vi opp den veien i boligområdet.. En vei jeg har gått en milion ganger fra og til skolen osv. ALT sto der det sto før og jeg var nesten på gråten. Når vi kom frem til "gamlehuset", så måtte jeg hoppe ut å ta noen bilder ;D Bodd der fra så lenge jeg kan huske og frem til jeg ble 11 år ca.
Huset i midten ;)
Såååå måtte vi snu igjen(ikke så lett for en fersk sjåfår :P) og fortsette på ferden. GPS'n ble gald igjen. Vi fant lett frem til Lillestrøm og Skedsmo, og Unibuss huset, og jeg fikk kortholderen min på 2 min :) Stååålende service!! Så bar det hjem igjen.. Jeg hadde lekte guide for Vilde (kjæresten til Marius) og penkte på gamle turnhallen jeg trente i, tannlegen, Metrosenteret, MC'ern der jeg feiret bursdagen min en gang, jobben til moren til Karen (bestevennen min fra Kurland) osv... Og baaare fordi fordi.. Så ble det MC'ern-mat der jeg feiret bursdagen min, for 10 år siden eller no ;) Yey.. Nå er jeg hjemme og alt er som det skal.. Fra nå av skal jeg lukke lommene med glidelåsen ;)

Leksa lært.. Nattinatt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar