onsdag 1. april 2009

today...

Blææ.... Æsj... Skikkelig sur på ett visst tannlegesystem!!! Hele mitt liv har jeg aldri skjønt greia med tannlege-skrekk og gråting og klaging over å måtte dra dit osv... For meg har et normalt tannlegebesøk bestått i de vanlige røntgenbildene som man tar (som jeg er enig i at ikke er sååå behagelig, men ikke på noen måte vodnt heller), se med speil, bruke den "bort-med-spyttet" greia, litt pirking og til slutt litt flour på tennene (ja, jeg likte banansmaken =O.. ). Jeg synes egentlig det var behagelig med forsiktige hender med hansker på som forsiktig ordnet i munnen min, og så fikk jeg alltid den samme regla "null hull, vi sender deg en innkalling til neste år". Piece of cake!! De siste årene har jeg fått høre at jeg har litt syreskader, ikke noe alvorlig men at jeg bør unnga juice og annet surt, skylle med flour-vann/ta flour-tablett og selvfølgelig bruke tanntråd. Dette er det eneste tannlegene mine nooooen gang har gjort. Intill forrige gang. Det er noen måneder siden nå... Jeg hadde hull og borret for første gang! Ok, I get it, det var ikke noe særlig godt =/ I tillegg nevte tannlegen at han synes at jeg bet rart, og at jeg hadde flere skjeve tenner. Jo jeg har jo sett att ikke fortannen er helt perfekt, men det har egentlig ikke brydd meg... Derfor tenkte jeg ikke mer på det. 

MEN... F or en stund siden så jeg et grusomt bilde av meg selv, og jeg oppdaget at jeg egentlig har veeldig gule tenner. Derfor bestemte jeg meg for at jeg ville bleke dem. Det er ganske så rimelig hvis du gjør det hjemme, og Marita i klassen min har gjort det, og nå har hun et blendende vakkert smil, uten at det ser falskt ut =) Men greia er at man ikke kan ha hull i tennene ved bleking, og defor ville jeg ha dem sjekket før jeg gjorde noe mer drastisk. I tillegg så fikk jeg jo 2 kg med sjokolade til jul + at jeg ellers har en ganske usunn appetitt, så derfor var jeg nesten sikker på at jeg hadde hull. Denne "sjekk-timen" var idag, og til min store overraskelse var det ingen hull =D Men tannpleieren var skeptisk til noe annet. Jo nemlig bittet mitt. Hvorfor nå sier bare jeg??? Jo hun lurte selvfølgelig på hvorfor jeg ikke hadde hatt regulering og om dette var noe jeg hadde svart nei på som liten, for dette var et nok så alvorlig tilfelle. Jeg sa ta jeg aldri hadde hørt dette før, bortsett fra forrige gang, hvor han kunn nevnte bittet, og ikke regulering. Hun mente at jeg burde hat regulering for leeenge siden. 

Arg, sur. Dette betyr at jeg må betale for det selv (siden jeg flytter ut etter sommeren) og at jeg må gå rundt med regulering som 19 åring!!!! Ikke at jeg har tenkt til å betale opp mot 50 oo0 kr for å se enda mer stygg ut, så egentlig er det ikke noe problem. Bare irriterer meg enormt at ingen sa ifra til meg da jeg var liten. ALLE hadde jo regulering, og stygg var jeg jo uansett, så kunne jeg sittet her, forran Mac'en min idag å skirve om andre ting som irriterte meg, med DEN fine pærleraden av tenner (tuen å ha betalt en krone for det selv). Blææææææ!!!

Saksøke skoletannlegen? Noen fler som vil? (Dette er ikke et aprilsnarr om noen trodde det)

Sukk ut...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar