søndag 18. september 2011

Finland!

Ja nå er jeg hjemme igjen! Hatt en dødskul helg i Helsinki, med Gorillaz :D To seine kvelder og tre dager med stunting! Sykt. Aldriiii vært så støl i hele mitt liv, og jeg overdriver ikke nå. Kan ikke gå i trapper, det gjør VONDT. Ikke sånn vondt som godt-vondt. Nei nei.. Smerte! Har sett ut som en tulling i hele dag, med et merkelig handikap. En blanding av tripping og halting hjelper nemlig litt. Regner med at det blir værre i morgen. Oh joy!

Kom jo fredag kveld, og ble kjørt rett til hallen deres, fra flyplassen. Gorillaz skulle nemlig ha trening. Vi trodde vi skulle se på bare, men neida, Anders og Carolina fra Sverige (som kom tidligere på dagen) hadde joina allerede. Da var det bare på med cheerskoene. Det ble liksom ikke tid til middag :P Jeg var sykt nervøs for å trene med de av en eller annen grunn, for de er jo veeeeldig flinke. Startet jo relativt lett, med enkel turnoppvarming. Sååå, stuntoppvarming. Alle gutta liksom bare kastet opp en random jente, og varmet opp med toss high og 3 powerpresses. Så toss high hands lib x 3. Det samme med one arm cupie. Eh ja. ALLE. Så gjorde vi toss (one arm) cupie på telling.. Først i vindusformasjon (vi sto lett bakerst ja), så i ring for å fikse på timeingen. Etter det ble turngulvet ledig. Gorillaz er så heldig å ha en amerikansk turntrener som har FLYTTET dit! Så da ble men jo enda mer nervøs. Litt mer oppvarming igjen, så var det araber flikk, flikk salto osv.. Og så fra hjørner. Æææ. Alle så jo på når man kjørte. Jeg og Carolina bestemte oss for at joda vi kjører ett pass, and that's it. Strak begge to.

Det ble ikke så mye tid til hygge og snakk siden treningen begynte når vi kom, men etter treningen gikk vi rett over gata fra hallen og tok noen øl. Og et minttu-shot selvfølgelig. veldig mange fler enn vi trodde joinet, og det var veldig koselig! Jeg kjente jo nesten bare Mija, Mika og Henri fra før. Det ble faktisk litt seint den kvelden så vi begynte ikke treningen før klokken 13.00 dagen etter. Vi trente faktisk HELE dagen, med en times pause i femtiden. MASSE stunting! Vi øvde på alt mulig rart, og stuntet med hverandre. En del seriøst og litt tull så klart. Jeg og Lars har nå ca halve av årets rutine i hodet :) Vi øvde på rewinds, fikk en del tips på full up og tic tock, samt planke til block. Vi fikk masse ideer for morsome overganger og slike ting, og en del pirk på dårlige vaner. Absolutt verdt turen! Selvfølgelig var det også morro å se de andre stunte. Mange av gutta på Gorillaz er veeeldig flinke, og ikke minst flyerne. Seff er jo Mija og Mika dødsgode, og det var gøy å se på hvordan de også trener. De nailet faktisk en del nye stunts i løpet av helgen de og! Jeg stuntet en del med en som de kaller Jörgen (alle har kallenavn nesten), og vi nailet bla. one arm cupie full around (altså uten powerpress), lib powerpress full around til den andre liben og en del fler sånne stunts, masse pop overs og slikt :D Jeg og Anders gjorde full up andre veien, og det var sykt gøy å klare! Dessuten nailet jeg stift opp med en de kaller "Heavy"!!

Etter at vi var ferige å trene dro vi en kjapp tur til hotellet og hentet skift og slikt, og dro tilbake til hallen. De har nemlig bastu i kjelleren. HAHA Finner <3 De hadde et driiitfint oppholdsrom også, med kjøleskap og fine skinnsofaer, en barbenk og flatskjermtv. Dessverre var bare guttebastuen åpen der nede da. Vi jentene tok på bikini, tok en kjapp dusj og åpenet døren til saunaen, og ante fred og ingen fare. Et kort overblikk av alt som skulle til før vi oppdaget at der satt halve den manlige delen av Gorillaz UTEN badeshorts på, så da lukket vi fort igjen døren igjen. Etter mye om og men bestemte vi tre skandinaviske jentene oss for at vi ikke ville se partnerene våres nakne, da det gikk opp for oss at de også seff satt der inne ett eller annet sted. Ingen sauna på oss der altså. Jeg skammer meg egentlig. 3. gangen jeg er i Finland, og fortsatt ikke tatt bastu der en eneste gang :P Hehe.. Jaja. Uansett så gjorde vi oss klare og vorset litt samtidig. Så dro vi ut på tex me resturante. Øl, minttu og mexikansk mat og MANGE fra Gorillaz :) Sykt koselig at så mange joinet enda en gang fordi vi var på besøk! Så Dro vi på en bar, drakk noen drinker og prata i evigheter. Så dro vi til enda en bar, med der spillte de mer parymusikk. Tuckcheck såklart. Jada. Mija, meg, Viljar, turntreneren, Mika og Anders. Er man cheerleader, så er man :) Så ble vi alle splittet og jeg hang meg på en del av jentene og turntreneren. Dessverre kom ikke han inn på det neste stedet siden han hadde flippflopper på :P haha. Så da sto vi på utsiden. Så ringte Mika og plukket oss opp etterhvert, og så var det afterpary hos Henri :) Koselig og intimt på hybelen hans hehe. Fra han gikk vi hjem. La oss ved 6/7-tiden I think gode og glade hele gjengen. Noen litt mer enn andre...

Idag ble jo uten tvil en tøff dag, men det hindret oss ikke i å stunte mere. Måtte jo checke ut før 12.00, så da var vi i hallen 13.00 idag også.. Selv om vi ikke begynte å trene før sånn 15.00.. Evig oppvarming for å få igang trøtte muskler hehe.. Samt supermarket-frokost :P Vi holdt ut til 18.00, selv om kvaliteten på stuntingen kanskje ikke var som den pleide. Derfor be det mest morrostunting, fist-tossing, no hands tossing, no jump tossing, supermann osv.. Samt chair. Alltid en favoritt ;) Og liggestunting..

Som sagt, nå er jeg død. Gleder meg til jobb i morra. Næææt :) Ikke noe PS-trening i morgen, that's for sure!! Skal faktisk shoppe med Rasmus. Om jeg klarer å gå...

Btw.. Barskapet mitt er nå nesten komplett med Minttu-flasken som nyeste tillskudd!

Natta!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar