søndag 24. mai 2009

Nest siste maihelgen!


Ja. Nå har jeg vært i Nyköping og sett på SM, Svenske mesterskapet. Masse morro for det meste. Må nesten ta dette i sånn dagoversikt...

Torsdag
Fri fra skolen den dagen, herlig, siden jeg fortsatt var ganske syk. Dessverre sov jeg litt for lenge så det ble power-pakking og vasking av klær. Ikke alt rakk å tørke, så måtte ta med meg masse vått i en pose.. Nice =P Så var det å dra med seg alt sammen på tog og buss til trening, trene andre og "trene" selv... Så bar det rett til Didrik etterpå med all bagasje for å sove der (og tørke klær). Siden vi endten skulle dra med en gang eller tidlig dagen etter, så var det lurest sånn. Men neida... Vingelpetter som vi to er så ble det en mellomting, midt på natten bar vi avsted mot söta bror, fordi didi ikke fikk sove pga for mye kaffe (?!?) =P Halv tre dro vi....

Fredag
Ja, og der begynner vel fredagen. Dårlig vær var det nesten hele bilturen. Vi kjører iaf langt om lenge og lenge om langt før didi merker at søvn er en fin ting (var jo veldig trøtt selv, men ja, jeg kjørte jo ikke, så skal ikke klage). Vi stopper langs veien og tar en 15 minutters som ble til godt og vel 3 timer ca.... Jeg må innrømme at jeg alltid har drømt om å sove i bil, det er liksom noe tabu ved det, som jeg liker, så nå har jeg iaf gjort det!! ... Vi sov altså fra 07.00 til 11.00, jess da, i bilen, kaldt, i regvær som ble til veldig lys sol etterpå... Og jeg sov enda litt til, når vi begynte å kjøre igjen (bortsett fra den lille stunden  der så var jeg flink til å holde meg våken som selskap =) ) Vi kommer frem til byen og drar på litt sightsing fordi didi ville finne frem til arenaen på egenhånd. Og.. Jeg fant den =D ha!! Også møter til vår store (og min ikkeminst) overrakselse Rasmus på parkeringen, helt ved siden av oss, på samme tidspunkt!! Da ble jeg glad... Så ble det å gå rundt å hilse på masse kjente men mest ukjente folk, besøke doen for en liten morgenstund (skifte klær, sminke og ja, det man gjør på do =P) og så begynte det!! Litt utover kommer jentene fra shorties også frem til arenaen =) så ble det masse seeing av show... Cheer sr A og cheer mixed var jo høydepunktene selvfølgelig. Så ble det tid for å avslutte dagen... Måtte stresse masse for å finne en person som hadde nøkkelen til gymsalen, uten hjelpt fra NOEN!! Så... "resturante" med didi og Rasmus; Svensk Italiensk pizza er sååå godt, namm, og etter det dra til sovsalen (gymsal) for å pakke ut, spotte shorties når de trente (til alle de andre som sov der sin store glede) og så... endelig... sove!

Lørdag
Opp tidlig, ordne seg, dra til hallen, se på shorties varme opp kast og litt stunt, se de andre showene, group stunt mixed og all female og partner stunt og all male ;D og seff... se på shorties!! Flinke jentene!! Masse flinke folk ellers også, og veldig gøy å se på!! Så var det å dra med shorties for å lete etter Mc'ern, etter min rettningssans. Ja det gikk jo ehm fint... Men vi fant det tilslutt =) Der møtte jeg også jentene fra Uppsala, Malin og co. Så da ble det "middag" med dem =) Kos!! Etter det dro vi tilbake til gymsalen, slappe av, kortspill, og annen morro til natten =) Så kom Didrik turslene fra gud vet hvor, så ble det enda litt til prat og fnis og knis... 

Søndag 
Tid for hjemfeise, endring i planenene. Var egentlig meningen at jeg og didi skulle dra etter konken, få med oss sr individuell osv, men pga min flotte eksamen i morgen fant vi ut at det var lurest å ikke komme alt for sent hjem. Derfor ble det en tidlig avslutett dag, bare sove "lenge" og pakke og dra innom arenaen og si hade til folk og så dra heimat. Innom butikken før grensen for å kjøpe viktige svenske varer, fint vær, så hjemreisen gikk veldig bra =) Nå er jeg hjemme. Mobilen er sperret for meldinger, kos det =P Men ellers så var der faktisk ganske deilig, selv om det var en flott tur.

Dette er de eneste to bildene jeg tok (med mobilen, dårlig kvalitet)
Øveste er fra innmarsen på fredagen
Nederste er av Rasmus og Didrik som tuller bak meg i publikum

(De få andre bildene ble tatt med Jeanette sitt kamera, så det kan ta litt tid før de kommer på face eller no)


Høydepunkter SM - 09:
Sove i bilen
Møte Rasmus for første gang, Jippi! 
Møte søte Moa fra MFC dance som forstuet forten i første skrittet under konkuransen, stakkars, hun hoppet rundt hele tiden blid som en sol, og tapper som hun var danset IGJEN dagen etter. 
Møte Malle!! Lille flyern fra Uppsala, venn av didi, veldig søt =) 
Møte alle kjente og ukjente fra MFC coed, stunte med Soffan, Nisse, Alex og Marcus!
Fagest five (all male gs, MFC) Syyyykt morsomt, og bra kjørt!
Lekestunte etter premieutdelingen
Mafia med jentene ;D

Vil gratulere Power cheer for gull i sr. cheer all female. MFC og Uppsala black hawks for gull og sølv i sr. cheer mixed. Gull til Alexander i individuell og med 5. plassen til lille Carin, som konkurerte med skade. Grattis med gull til MFC i partnerstunt, og sølv til Malin og Anders, EM kvalifisering som er kjempebra jobbet til å være føste året som ps par, og med skader!! Selvfølgelig grattis til soffan og den suverene stunten hennes, gull selvfølgelig! Nok en gang grattis til Malins sølv i samme kategori, og nok en EM plass! Grattis fagest five for gull haha av to muilige!! OG hehe.. Gratulerer Shorties for den klart overlegne seieren i GS i inernational kategori (med dem selv som eneste startende). Og gratulerer alle andre som er fornøyd med sitt resultat =)

Det var vel det, nå er det kjapp mat og så er det sove sengen

Norskeksamen nooooooo!!!!! =/

Bye

2 kommentarer:

  1. aaw du är så söt ida!
    var så skoj att träffa dig:D
    vi ses snart igen!
    <3

    SvarSlett
  2. Right back at you, kul att träffa dig med!

    So true, see you soon lilla :) Keep it up, men håll dig skadofri nu då! :)

    SvarSlett