torsdag 27. august 2009

SVINEINFLUENSA!

Ja, jeg sa det, Svineinfluensa. Kult ikkesant!?!

Jess da! Jeg sier dette fordi jeg sitter her i leiligheten min i kjelleren uttersmutters for meg selv og koser meg med å skrive mitt 3. unødvendige innlegg (bare fordi jeg kjeder meg), og trykker på "home"-knappen på facebook uten at det har skjedd noe nytt! Dette er fordi jeg at fått karantene, dvs, får ikke låv til å oppholde meg noe annet sted de neste 7 dagene, eller hva de nå sier på nyhetene, fordi jeg fikk influensasymptomer igår. BIG DEAL! Dødelig sykdom ute og går!! Siden jeg ikke er ønsket på legekontoret pga smittefaren HVIS jeg har grise-dritten og derfor ikke får bekreftet om jeg har det eller ikke, så sier vi at jeg har det, siden hadde jeg to influensaer i russetiden, og det derfor (ifølge legen min) er lite sannynelig at jeg har det igjen, siden svineinfluensaen er et annet virus. Og!!! Siden alle rundt meg oppører seg som om jeg har det...

F.eks. Hadde en koselig samtale med pappa igår, jeg sto øverst i trappa, mens han satt 10 meter unna i sofaen i stua, bare for å holde trygg avstand. Eller... Mamma som var snill og kjøpte snop til meg og annet nødvendig, satte det utenfor døren min, gikk tilbake til bilen og satt seg inn. Hun RINGTE meg for å si at hun hadde kommet med tingene mine og at det sto utenfor. Det er nemlig ennå ikke påvist smittefare via tlf. =P Da var det bare å vinke fint til mamma som satt trygt polstret i bilen, før jeg igjen trasket tilbake til den infiserte sonen...

Fra nå av må alt som ikke bare er mitt (hustlf, lysbrytere oppe, kjøleskapsdøren osv) desinfiseres etter at jeg har tatt på det. Pappa kan ikke engang massere nakken min, jeg som har så vondt i kropp/ledd... Det er visst ikke måte på hvor lenge disse bakteriene lever osv og hvordan de smitter... Tilogmed min lillesøster på 13 kunne fortelle meg ett og annet hun hadde hørt på skolen og sett på nyhetene.

Jeg trenger fysisk omsorg nå!!! Gah... 6 dager til med dette!! Mamma kom hit og styk meg i pannen, pappa masser meg! ... Og jeg trenger den trygge bestevennarmkroken miiin!

Oki. Nok syt.

Ville bare nevne mitt oppi all denne egoismen at jeg støtter min beste venn fullt ut i disse tider. Du gjør en flott jobb, du er unik. Ingen kan, sånn som du kan, så ikke la dette ta fra deg gnisten på noen måte. Du er best!

Tilbake til meg...

Uttaket. Ja det går jo "åt skogen" som de sier i broderlandet. Fikk jo vært med en dag, av tre, så hopp fikk jeg jo vist, som en trøst. Full score på den, som en av to pers (av 60 stk) som fikk det!!=D Resten av den dagen, med turnen, gikk vell så som så... Men jeg skal da IKKE være med på de to site dagene av uttaket og krysser fingrene for at det ordner seg! Jeg får ikke engang lov til å være der og bare se på. Men det er vel bare for alle andres vell og ve, så dere vet. Tro meg, dere vil ikke ha denne dritten.

Nå er det middag, hmm... Jaja, blir vel at jeg og pappa sitter på hver vår ende av bordet, som kongelige.. Hvis han tørr!

Syt ut...

2 kommentarer:

  1. du burde få deg en sånn stor boble, sånn som han gutten har i filmen bubbleboy!! da kan du være i nærheten av folk;) tihi... ser det for meg, lo litt for meg selv her:P

    får håpe du blir frisk for da, og grattis med full pott på hopping, jee;) god bedring, igjen:)

    SvarSlett
  2. Tusen takk min elskling! Ja jeg vet, den tanken har streifet meg et par ganger også haha =P

    Håper jeg og =) Tusen takk, snuppelupp!! <3

    SvarSlett